Éjszakai bőrápolás?

Éjszakai bőrápolás? 4 rossz szokás, amely tönkreteheti a bőrödet!

Az alvás a legjobb bőrápoló.
Tudd meg, mik azok a rossz szokások, melyek miatt a bőröd nincs jó formában.

 

Az alvás a legjobb bőrápoló: az elégséges mély alvás képes csökkenteni az öregedés jeleit, a ráncok keletkezését és felfrissíteni a sápadt bőrt. Mintha már hallottad volna, ugye? Az alvás bőrre gyakorolt kedvező hatásairól bizonyára már tudsz, és minden adandó alkalommal igyekszel azokat kihasználni.

Tudtad azonban, hogy alvás közben néha árthatsz is a bőrödnek? Néhány praktika feleslegesen terheli a bőrt az éjszaka folyamán, és ronthat annak állapotán. Melyek azok, és hogyan kerüld el ezeket?

1. SZ. HIBA: HA EGYSZER NEM MOSOM LE A SMINKEMET, SEMMI SEM TÖRTÉNIK


Vegyél erőt magadon akkor is, ha késő este már nehezedre esik az arctisztítás. A bőröd meghálálja majd.

Néha annyira fáradtan érsz haza, hogy hamarabb elalszol, minthogy lemosnád a sminkedet? A lefekvés előtti arctisztítás elhagyása a legnagyobb bűnök közé tartozik, amit csak elkövethetsz a bőröd ellen. Akkor is, ha nem sminkelsz. 
A smink vagy a levegőből a bőrön megtelepedő szennyeződés maradékai eltömítik a pórusokat, és ha alvás előtt nem tisztítod meg alaposan az arcodat, a megújító folyamatok nem úgy zajlanak, ahogy kellene. Az eltömődött pórusok ráadásul gyulladást és pattanásokat okozhatnak. 


Mit tehetsz ellene?

Szokj hozzá, hogy amint hazaérsz, és már nincs más esti programod, lemosod a sminkedet. Bőröd így sokkal hamarabb megnyugszik, és emiatt már nem kell visszamenned a fürdőszobába közvetlenül elalvás előtt. 
Mit tegyél, ha hajnalban érsz haza? Semmi sem egyszerűbb, mint letörölni az arcodat egy arctisztító kendővel. Ha mindig kéznél van, a legfárasztóbb estéken is képes leszel lemosni az arcodat. Próbáld ki például a NIVEA micellás arctisztító kendőt.

2. sz. hiba: Bekapcsolom a fűtést, hogy éjjel meg ne fagyjunk

Mindenki szeret kényelmesen és melegben aludni. A fűtés csökkenti a levegő páratartamát és egyúttal szárítja a bőrt is. Ráadásul alvás közben a testhőmérsékletünk is magasabb, ezért kétszer annyi vizet párologtatunk el. A száraz bőr pedig természetellenesen megfeszül és kirepedezik.


Mit tehetsz ellene?

Helyezz a hálószobába a fűtőtest közelébe vízzel teli edénykét. Éjszaka a víz fokozatosan elpárolog, így a nedvesség egy része visszakerül a levegőbe. A nyugodt alvás érdekében tehetsz a vízbe pár csepp levendula vagy menta illatú olajesszenciát.

Tudtad, hogy a hálószobában kellene a leghűvösebbnek lennie? A túl meleg környezet árt az arcbőrnek.

3. sz. hiba: Elég egy krém nappalra és éjszakára is

A nappali és az éjszakai krémek összetétele különbözik, ezért ne keverd össze őket. 

Az alapos arctisztítás után bőrünk kiszáradhat, ezért jó minőségű hidratáló krémmel szükséges megnyugtatni. Az éjszaka folyamán bőrünk ráadásul a krémből nyeri a legtöbb tápanyagot. A nappali és az éjszakai krémek összetétele azonban alapvetően különbözik, ezért a nappali krémek éjszaka nem azt az ápolást nyújtják, melyre bőrödnek szükséges van. 

Mit tehetsz ellene?

Az éjszakai hidratáláshoz használj kifejezetten éjszakai ápolásra szánt krémet. A minőségi éjszakai krém tápláló és ápoló anyagokban gazdag, összetétele segíti az arcbőr éjszakai regenerálódását. Amennyiben hatóanyagok kombinációját tartalmazó krémet használsz, nem csak a bőrmegújulást támogatod, hanem a ráncok ellen is harcolsz. Kész fiatalító elixír például a Q10 koenzimet és C-vitamint tartalmazó koktél. Ilyet tartalmaz például a NIVEA Q10plus C energetizáló ránctalanító éjszakai arckrém.

4. sz. hiba: Legszívesebben az egész világ elől elbújva alszom el

Ha egy kiadós alvás után is feldagadt arccal és szem alatti karikákkal ébredsz, lehet, hogy a hiba az alváspózodban van. Amennyiben hason fekve, arccal a párnában szoktál aludni, az arcbőröd erei elzáródnak, ami akadályozza a szabad véráramlást, megnehezítve a káros anyagok elvezetését a bőrsejtekből.


Mit tehetsz ellene?

A helyes alvást is meg lehet tanulni. Próbálj a hátadon fekve elaludni. Idővel rájössz, hogy ez a póz messze a legkényelmesebb számodra. A háton alvás nem csak a bőröd állapotát javítja, hanem a hátfájást is csökkenti és jó hatással van a hátgerincre is.

Az alvópózok változását alvás közben nehezen befolyásolhatod, ezért akkor sem kell kétségbe esni, ha hason fekve ébredsz. Figyelj jobban az ágynemű állapotára, és cseréld gyakran a huzatot. A szövetszálak között megbújnak az elhalt hámsejtek, amelyek alvás közben eltömíthetik a pórusaidat.


A háton fekve alvás nem csak a bőrödnek, hanem a hátgerincednek is jót tesz. 

A legjobb éjszakai ápolás NIVEA