Motiváld magad az otthoni edzésre:

NINCSEN SÚLYZÓD? KAPJ FEL EGY VIZESFLAKONT!

Az otthoni edzésnek is megvannak a maga előnyei, de tényleg! Nemcsak a fitnesszteremben töltött időt spórolod meg, hanem a tagdíjat is. Emellett a mozgásba a gyerekeket is bevonhatod! Segítünk fegyelmezni magad, és segítünk, hogy egyszer s mindenkorra meglegyen a #summerbody.

Tűzz ki célokat az edzéshez és gyakorolj (ön)fegyelmet

Jóga, pilates, crossfit, aerobic, erősítő edzés. A gyakorlatok sora végtelen. Választhatsz csak egyet vagy kedved szerint többfélét is kombinálhatsz. Ám, mielőtt nekifognál, készíts részletes edzéstervet. Hasonlíthat egy naptárra. Az egyes napokhoz írd fel a gyakorlatokat, amelyeket aznap meg akarsz csinálni, és a jutalmat is, ami az edzésért jár! 

Ne felejts el az edzéstervbe szabadnapokat is beiktatni, válassz belőlük annyit, amennyit a tested megkíván, ne feszítsd túl feleslegesen a húrt. Amint magad előtt látod az edzéstervet, máris könnyebben és fegyelmezettebben fog menni. 

 


Dobd el a mérleget, fogd meg a mérőszalagot

Hatalmas az öröm, ha a mérlegen lefelé peregnek a számok! Előfordulhat azonban, hogy a mérleg nem mozdul. Nem akar moccanni, még ha őrült módjára edzel is. Ez nem azt jelenti azonban, hogy valamit rosszul csinálsz, csak előfordulhat, hogy a testedben a zsiradék egyenesen izommá változik. És köztudott, hogy nagyon nem mindegy, hogy egy kiló izomról vagy egy kiló zsírról van-e szó. 

Csúsztasd a mérleget az ágy alá, és vedd elő inkább a mérőszalagot és a mobilod. Az edzés megkezdése előtt fotózd le magad minden oldalról, és írd fel a méreteidet. A helyes méretvétel módját megtalálod az interneten. 

Az egészséges életstílus nemcsak a tornázásról szól, hanem az edzés utáni testápolásról és táplálkozásról is. Tudod, mire van szüksége testednek a fizikai terhelés után? 

 


Hol találhatsz inspirációt az otthon is elvégezhető gyakorlatokhoz?

A szomszédasszonytól érkező tippek kora régen lejárt. Manapság szinte már bárhol találsz otthoni edzéssel kapcsolatos ötleteket. Az interneten, a tévében, a közösségi hálón, de a barátoktól is bármikor kaphatsz tippeket. 

Ne ijedj meg a rengeteg információ láttán, ami felugrik a keresőben. Gondolj arra, mi a célod, és aszerint válassz videót vagy edzéstervet. Az internet korszakának előnye, hogy rendkívül sokszínűvé teheted az edzésedet. Ne félj kísérletezni, változtatni, cserélgetni a gyakorlatokat. Ennek köszönhetően kivédheted az egy idő után egyhangúvá váló gyakorlatokat. 

Tippünk: Próbáld ki ezeket az egyszerű alakfeszesítő gyakorlatokat. Ellátunk pár tanáccsal, hogyan szabadulj meg a narancsbőrtől, és hogyan érheted el a feszes combokat és feneket. 

 


Szék, hátizsák, törülköző vagy gyermek az edzéshez? Improvizálj!

Nem kell, hogy otthon súlyzókészlet, edzőpad vagy futógép várjon, játszva boldogulhatsz azzal is, ami már régen megvan. 

  • Szék: Minden otthonban megtalálható, és a legkülönbözőbb módon ki lehet használni edzés közben. Kitörések, kéz- és hasizomgyakorlatok, igazán sok lehetőség van. 
  • Törülköző: Talán ismered a speciális Flow in eszközöket. Olyan lemezekről van szó, amelyek csúsznak a földön, és segítségükkel erősíthetsz. Nincs ilyesmid? Nem baj, remekül megfelel a célnak egy törülköző és egy csúszós felület is. Flow in edzéstippeket pedig találsz a neten. 
  • TRX: Segédeszköz, amely az egész testedet megdolgoztatja. Ezeket a felakasztható gumiköteleket bármelyik e-shopban beszerezheted. Ne aggódj, az árától sem fogsz elájulni. 
  • Kitömött hátizsák: Már nem elég a saját súlyod, és növelni akarod a fordulatszámot? Porold le a hátizsákod, pakold meg mondjuk könyvekkel, és erősíts! Hirtelen az egyszerű gyakorlat is sokkal nehezebb lesz. 

 

És végül, de nem utolsósorban lehet, hogy van egy gyermeked is: Azon töröd a fejed, mi legyen a gyerekekkel edzés közben? Bébiszitter nélkül elég nehéz helyzetben lehetsz. Van azonban erre is egy egyszerű megoldásunk: vond be az edzésbe a gyerekeket is! Írd be a keresőbe a „torna babával“ vagy „edzés a gyerekkel” kifejezéseket, és meglátod, rengeteg ötletet találsz. Vannak gyakorlatok, amelyeknél élő (és kedves) súlyokként szolgálhatnak, vagy a nagyobbak edzőpartnerként is bekapcsolódhatnak. 

 


Végigcsináltad a napi edzést? Jutalmazd magad

Új póló, edzőcipő, könyv, vagy egy jó tea. Mindegy, milyen formáját választod a jutalmazásnak, csak legyen mindig valami, aminek örülhetsz. A megígért jutalom akkor is motiválni fog, ha nehezen veszed rá magad az edzésre, vagy ha kételkedni kezdesz benne, hogy képes vagy végigcsinálni. Ne csak a végső cél elérésekor jutalmazd magad. Ellenkezőleg. A gyakori, de kisebb jutalmak jobban működnek. Ezeket írd bele az edzéstervedbe, hogy mindig szem előtt legyenek. 

Tippünk: Ne csak anyagi jutalomról legyen szó. Kényeztetheted magad házi masszázzsal is. Ellazítja a feszült izmokat, és élvezheted a kiérdemelt pihenést. 

 

Légy jó magadhoz és légy büszke a kis eredményekre is

Nem fogytál annyit, amennyit szerettél volna? Semmiképpen se szidd magad! Nagy adag dicséretet érdemelsz már csak azért is, hogy egyáltalán belefogtál az edzésbe. 

Minden sikeres ember kis lépésekkel érte el a célját. A kis előrelépésre is legyél büszke. Ha véletlenül kimaradna egy nap, ne ess kétségbe, majd holnap tornázol. Amint kötelességként kezded felfogni a tornázást, már csak idő kérdése lesz, mikor marad abba. Ezért mindig emlékeztesd magad arra, hogy miért kezdtél edzeni, és mindig legyen benne örömöd. 


Vond be a kolléganőket vagy a barátnőidet az edzésbe: a közös motiváció mint hajtómotor

A megosztott öröm dupla öröm! Mindegy, hogy a barátnőiddel, a kollégáiddal vagy a tesóddal motiváljátok egymást. Hozzatok létre chatszobát, ahol kölcsönösen bátoríthatjátok és lelkesíthetitek egymást

Ha tudod, hogy nem vagy egyedül, nem adod fel olyan könnyen. Ha versengő típus vagy, készíthetsz céltablót, és kitalálhattok jutalmakat, de büntetéseket is, ha valaki esetleg fel akarná adni a kihívást. Meglátod, hogy egységben az erő, és az egész otthoni edzés máris könnyebb lesz.