Edzés után: mit kellene tenned?

Fedezz fel néhány fantasztikus tippet edzés utánra A rendszeres testmozgás jót tesz a testednek, de mi van ezután? Tudd meg, mi történik a testeddel edzés után és mire van szüksége.

Tusolni edzés után: elegedhetetlen

Az edzés utáni tusolás létfontosságú - segít megtisztítani és felfrissíteni a bőröd.

Mit csinálj edzés után?

Talán teljesen kimerültnek érzed már magad, de amit edzés után teszel, nagy hatással van arra, mennyire volt hatékony a mozgás.

Közvetlenül mozgás után fontos, hogy lehűtsd a tested, nyújts és igyál egy nagy pohár vizet, hogy rehidratáld a tested. Ezek a lépések segítenek az izomláz elkerülésében és abban, hogy újra feltöltődj.

Az edzés utáni tusolás segít megtisztítani a bőröd az izzadságtól és a baktériumoktól, miközben fel is frissíti. Segít az izmok pihentetésében is, továbbá csökkenti a fáradtságot, kinyitja a pórusokat és gyorsabban hűti le a testet.

Az edzés utáni zuhanyzás 4 előnye

  • Segít eltávolítani a bőrön lévő baktériumokat.
  • A bőröd kevésbé lesz hajlamos a kiütések és pattanások kialakulására.
  • Segít a fájó izmok megnyugtatásában.
  • Növeli a vérkeringést, ami segít az izmok ellazításában.

 

 

Edzés utáni zuhanyzás: itt az ideje a revitalizálásnak, és hogy jobban odafigyelj magadra

Edzés után teljesen kimerültnek érezheted magad. Egy jó zuhany segít relaxálni, felfrissülni és újjáéledni.

Termékek edzés utáni zuhanyzáshoz

Miután az edzés felgyorsította a szívverésed, fontos, hogy a bőrt pihentető és revitalizáló tusfürdővel ápold, melyektől frissnek és élénknek érezheted magad.

A Waterlily & Oil Tusfürdő kiváló választás. A vízililiom kellemes illatával kényezteti érzékeid.

Bár nem túl kellemes, de az edzés utáni verejtékezés teljesen normális. Fontos viszont, hogy minden edzés után fürödj.

A férfiak bőrének más szükségletei vannak edzés után. A MEN Active Clean tusfürdő külön a férfiak igényeinek megfelelően lett kifejlesztve. Az aktív szénnel rendelkező formula nem csak alaposan tisztítja a bőrt, hanem ápolja is. Ráadásul a testre, arcra és hajra is használható. 

Milyen hatással van az edzés a testedre?

Egészségesebb szív

Pulzusod az edzés hatására felszökik, hogy a véred több oxigént tudjon szállítani a testedben. Ez nem csupán növeli a szívizom méretét és erejét, de hosszú távon csökkenti a szívinfarktus kockázatát is.

Milyen hatással van az edzés a testedre?

Erősebb tüdő és megnövelt tüdő kapacitás

Légzésszámodnak növekedni kell ahhoz, hogy a tüdőd az izmok számára elegendő oxigént tudjon biztosítani. Ha rendszeresen edzel, akkor a tüdőkapacitásod is megnő, és erősödnek az bordaközi izmok is.

Milyen hatással van az edzés a testedre?

Hajlékony izületek

Edzés során az izületeid és izmaid keményebben dolgoznak, így ahogy erősödnek stabilabbá és hajlékonyabbá válnak és javul az állóképességed is.

Milyen hatással van az edzés a testedre?

Jobb agyi funkciók

Az edzés során felgyorsult vérkeringés jó hatással van az agyra is, mert növeli a koncentráció képesség szintjét, még az edzés vége után is.

Milyen hatással van az edzés a testedre?

Gyorsabb izomnövekedés

Az izmaidban nagyon apró szakadások alakulnak ki edzés közben. Ez teljesen normális, izmaid regenerálják magukat, ettől pedig látható mértékben tud erősödni és növekedni izomzatod.


Mit egyél edzés után

Egy intenzív edzés után szervezetednek értékes tápanyagok kellenek - győződj meg róla, hogy azt adod neki, amire igazán szüksége van.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

Szendvicsek

Egy fehérjedús szendviccsel nem lőhetsz mellé. Válassz csirkéset, füstölt lazacosat, vagy pulykásat. A kenyérben található szénhidrát újra energetizál, míg a fehérje csodákat tesz az izmaiddal.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

Omlettek

A tojás remek fehérjeforrás edzés után. Ha krumpival vagy zöldségekkel készíted, akkor válik igazán kiegyensúlyozottá az étkezésed.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

Halak és zöldségek

A lazac ideális fehérjeforrás, ha pedig párolt zöldséggel és barnarizzsel eszed, akkor tökéletes edzés utáni étel lesz, ami segít jól érezni magad a bőrödben.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

Granola

Ha valami gyorsat és egyszerűt keresel, akkor a granola a megoldás. Megfelelő mennyiségű szénhidrátot, fehérjét tarlamaz, miközben segít újratöltődni, cukor és zsír nélkül.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

Sült csirkecsíkok

A sovány húsok, mint például a csirke, segít visszatornászni a fehérjeszinted edzés után. Ha párolt zöldséggel és barnarizzsel tálalod, glükózzal is táplálod izmaidat, hogy még jobban érezd magad.

Miért fontos hogy mit eszel testmozgás után?

A testmozgás nagyszerű mód a test egészségének megőrzéséhez - de ez még csak fél siker. Az edzés után elfogyasztott ételnek nagy hatása van az edzésed hatékonyságára és hogy hogyan fogod magad érezni az edzés után. A helyes táplálkozás segít testednek regenerálódni és utántölti a szervezeted az edzés során felhasznált vízzel és tápanyagokkal.

Fontos, hogy amit eszel, az elegendő mennyiségű proteint tartalmazzon, hogy segítse izmaidat regenerálódni és növekedni. A szénhidrátok szintén fontosak energiatartalékaid feltöltésekor.

Létfontosságú a megfelelő folyadékszint biztosítása is. Edzés közben a szervezeted sok folyadékot veszít, ami dehidratációhoz és fejfájáshoz vezethet. Ezért fontos, hogy edzés után fogyassz sok folyadékot.