Fedezd fel a NIVEÁ-t!

Információt vagy termékeket a következő kategóriában:

NIVEA_BAU_header_reggeli_rosszullet

NORMÁLIS, DE CSEPPET SEM KELLEMES

Elért a klasszikus "reggeli rosszullét".

A terhes nők több mint háromnegyede émelyeg a terhesség alatt.

NIVEA_BAU_BABY_reggeli_rosszullet_img2_1640x1093px

Reggeli rosszullét - mi okozza?

A neve ellenére a reggeli rosszullét nemcsak reggel törhet ránk, hanem a nap bármely szakában. Általában a negyedik és az ötödik hét között jelentkeznek először ezek a tünetek. A jelenség teljesen normális, tehát semmi ok az aggodalomra, ellenben ha napi három alkalomnál sűrűbben hánysz, és még a súlyodból is veszítesz, mindenképp fordulj orvoshoz!


Nagyobb eséllyel kap el téged is a "reggeli rosszullét", ha a családban másnak is volt ilyen problémája a terhessége idején, vagy ha eleve hajlamos vagy a hányingerre (pl. gyakran émelyegsz az autóban). Az életkor is meghatározó: minél fiatalabb vagy, annál nagyobb az esélye a rosszulléteknek. A reggeli rosszullét kialakulásának okát nem ismerjük, de a kutatók szerint több tényező is közrejátszhat benne, mint például a terhességi hormonok ingadozása. Viszonylag ritkán a gyomorban található baktériumok vagy az agy kémiájának megváltozása is okozhatja a reggeli rosszulléteket. A jó hír az, hogy a legtöbb nő a második trimeszterben már kezdi jobban érezni magát, szóval kitartás!

various-nuts-in-hands

celery-and-carrot-sticks

Addig is néhány tipp, hogyan enyhítsd a tüneteket:

  • Kerüld a hányingert kiváltó dolgokat, pl. a rossz szagokat!  
  • Mellőzd a zsíros, fűszeres ételeket!
  • Inkább sokszor kis adagokat fogyassz, és válassz minimálisan fűszerezett fogásokat! Az étkezések között igyál sok vizet! 
  • Egyél fehérjében és B6-vitaminban gazdag ételeket! 
  • Ne legyen soha üres a hasad!
  • Szedj terheseknek való vitamint!
  • Mindig legyen kéznél keksz vagy sós ropogtatnivaló például a táskádban, az éjjeliszekrényeden, és ne félj őket használni! Sokaknak segít, ha reggel rögtön egy keksszel kezdenek.
  • Próbálj ki alternatív módszereket is, mint az akupunktúra vagy az aromaterápia, esetleg hányinger elleni karkötő! De kizárólag regisztrált szakemberhez fordulj!
  • Reszelj friss gyömbért a teádba, vagy ízesítsd vele ételeidet!
  • Utoljára, de nem utolsósorban: pihenj sokat, és kíméld magad! Fogadd el szeretteid segítségét!