Ha a bőr fáradt

Ha a bőr fáradt... ajándékozd meg magad egy adag energiával!

Segít a bőrradír és a megfelelő folydékfogyasztás
Fáradtnak és kimerültnek érzed magad? Akkor tudnod kell, hogy ez a fáradtság a bőrödre is rányomja a bélyegét. Ha bőröd megereszkedett, sápadt és száraz, legfőbb ideje, hogy energiával töltsd fel magadat és bőrödet is.

Van számodra néhány tippünk hogyan frissítsd fel a bőrödet!

Állandó stressz? Határidők, amelyek miatt kihagyod a reggelit és az ebédet is? Nem vagy képes kikapcsolódni, vagy este a kádban relaxálni? Magadra ismersz? Az energiahiánynak, amely a bőrünkre is rányomja a bélyegét, nagymértékben magunk vagyunk az okozói. 
Jó hír viszont, hogy ahogyan léteznek tevékenységek az energia elszívására, ugyanúgy léteznek praktikák az energia feltöltésére is. 

 

3 OK, AMITŐL FÁRADT LEHET AZ ARCBŐRÖD

Logikus, hogy az átvirrasztott éjszaka „jutalma“ a hamuszürke arcbőr és a szem alatti sötét karikák. A kialvatlanság azonban nem csupán az egyetlen oka a fáradt arcbőrnek. 

 

Folyadékhiány

A dehidratáltság következménye nem csak a kimerültség, az álmosság és a fejfájás. A folyadékhiány a legtöbb esetben az arcbőr rossz kondíciójának is az okozója. A bőrödet nem csupán kívülről, minőségi hidratálókrémekkel (ajánljuk például a NIVEA tápláló nappali arckrémet), hanem belülről is táplálni kell. 

Tekintet nélkül arra, hogy nyár vagy tél van, minden nap legalább 2-3 liter folyadékot meg kellene innunk. Ideális a szénsavmentes ásványvíz, a gyógynövényes tea és a facsart gyümölcslevek kombinációja. 

 

Rossz alvás

8 órát alszol, mégis kialvatlanul ébredsz? Az okát nem az alvás mennyiségében, hanem a minőségében kell keresni. Távolítsd el a hálószobából az összes elektromágneses berendezést (a mobiltelefont is), amelyek megzavarhatják az alvást. És ne becsüld alá a sötétítést sem – az utcai lámpa, amely a párnádra világít, komoly energiavámpír.    

Vitaminhiány

Ha az arcbőröd annak ellenére is hamuszürke, hogy rendesen hidratálsz és az éjszakázást sem viszed túlzásba, lehetséges, hogy vas és D-vitamin hiányod van. Próbálj több diót, magvakat, leveles zöldségeket vagy szárított barackot vinni az étrendedbe. A D-vitamint tengeri halak, kemény sajtok vagy mák fogyasztásával pótolhatod. És azzal is, ha a napon vagy. Ez utóbbi esetben azonban fokozottan tartsd szem előtt, hogy „mindent csak mértékkel“. 

Keltsd életre a bőrödet!

Ápold a bőrödet úgy, hogy energiával teli és ragyogó legyen. Sokszor elég pár perc naponta, és máris megszabadulhatsz a finom ráncoktól, a szem alatti karikáktól és a fakó arcszíntől.
Hidratálj. Kívül és belül. Naponta fogyassz 2-3 liter folyadékot, és ápold a bőrödet jó minőségű hidratáló krémmel. 

Hidratálj, hidratálj, hidratálj...

A megfelelően hidratált arcbőr üde, táplált és gyönyörű. A fürdőszobádból ezért nem hiányozhat legalább egy minőségi hidratáló krém. A hatását erősítheted a már említett bőrradírral, de felvitel előtti arcmasszázzsal is. Óvatosan az alkohol tartalmú készítményekkel! Ezek kiszárítják a bőrt.

 

Lásd el a bőröd vitaminokkal

Tengerimoszat kivonat, Q10 koenzim, C-vitamin... Ezek azok az anyagok, amelyek visszaadják a bőr természetes üdeségét, arcod felragyog és segítenek a regenerálódásban is, amely a kor előrehaladtával egyre nehezebb és nehezebb. 
Különösen hatékony a két erős antioxidáns, a Q10 koenzim és a C-vitamin kombinációja, amely védi a bőrt és támogatja annak oxigénfelvevő képességét, egyúttal pedig segítik a bőrregenerálódás természetes folyamatát is (próbáld ki a NIVEA Q10plus C energetizáló ránctalanító nappali krémet).

 

Ragyogó arcbőr a hámlasztásnak köszönhetően

A hámlasztó kozmetikumok segítségével finoman eltávolíthatjuk az elhalt hámsejteket, aminek következtében a fáradt és sápadt arcbőr azonnal felragyog. És mivel a radírozás során a bőrünk vérkeringése felélénkül, felvihetünk egy hidratáló maszkot vagy krémet, amelynek hatóanyagai könnyebben beszívódnak. 

A hámlasztás esetében is gondolj arra, hogy a kevesebb több: ha normál vagy zsíros bőröd van,  maximum hetente egyszer, ha száraz bőröd van akkor havonta egyszer használj peelinget. 

 
Ne feledd, hogy a nappali és az éjszakai krém különbözik. Éjszakára kizárólag éjszakai krémet használj. 

Segítsd az éjszakai bőrmegújulást

Amíg alszol, a bőröd regenerálódik és feltölti az elemeit. És habár egy kis túlzással azt mondják, hogy a legjobb éjszakai krém a jó alvás, jól teszed, ha jó minőségű kozmetikumokkal is ápolod a bőrödet. 

Ne felejtsd el előbb alaposan megtisztítani a bőrödet, aztán használj éjszakai krémet. Az „éjszakai“ szavon van a hangsúly! Az éjszakai krémnek ugyanis más az összetétele, mint a nappalinak. Sűrű, tápláló, nem tartalmaz UV-szűrőt és támogatja a bőr megújulását. A maximális hatás elérése érdekében válassz bőrazonos Q10 koenzimet, C-vitamint, esetleg mindkettő kombinációját tartalmazó éjszakai krémet (ajánlatunk: NIVEA Q10 plus C energetizáló ránctalanító éjszakai krém).

 

Reggeli rituálé a ragyogó arcbőrért

Az egész napra energiával feltöltő reggeli zuhany mellett az arcbőrödet is alaposan tisztítsd meg. Akkor is, ha este rendesen lemostad. Az éjszaka folyamán ugyanis az ágynemű huzatáról az arcodra kerülő szennyeződések és az éjszakai krém maradványai eltömíthetik a pórusokat, és ha elmarad a reggeli arctisztítás, a bőröd sápadt marad.

A szakértők a reggeli arctisztításhoz micellás vizet ajánlanak, amely a bőrt nem csak tisztítja, hanem hidratálja is. Így az üde, élettel teli lesz, és készen áll egy újabb nehéz napra.