Fedezd fel a NIVEÁ-t!

Információt vagy termékeket a következő kategóriában:

Női ciklusok:

mi történik a testünkben és milyen hatással vannak a hajunk vagy a bőrünk minőségére?

A téma, amelyről rengeteg nő beszél és személyes tapasztalataink is vannak: milyen hatással vannak a női ciklusok a haj és a bőr minőségére? Mikor a legvalószínűbb, hogy pattanás jelenik meg az arcunkon, vagy ellenkezőleg, az az érzésünk, hogy a hajunk most a leggyönyörűbb? Eláruljuk, hogy a ciklusok és a testre gyakorolt hatásuk ellen tudunk-e harcolni, vagy csak csendben tűrjünk és próbáljuk elrejteni a tökéletlenségeket.

Amikor tombolnak a hormonok

Biztosan tudod, miről van szó. Az egyik percben haragszol az egész világra, a másik pillanatban pedig egyszarvúak ugrándoznak a felhőkön és minden rózsaszín. Anélkül sírsz, hogy tudnád az okát, és fogalmad sincs, mit kezdj magaddal. A hajad száraz, rondának látod magad és a körmöd is folyton behasad. 

Mindez világos jele annak, hogy ismét közeledik a havi (nem) barátnőnk. És miért történik mindez? A válasz egyszerű: a havi ciklus alatt változó hormonszint az oka.

  • A ciklus elején az ösztrogén (a női nemi hormon) szintje nulla, ami leginkább a hangulatodon mutatkozik meg. Ingerült és túlságosan érzékeny vagy és talán rosszul is alszol.
  • A 6–9. napon az ösztrogénszint emelkedik és a körülötted lévő sötét felhők lassan oszladozni kezdenek. Az erekbe lendület és optimizmus ömlik, mosolyokat osztogatsz és ötletekkel árasztod el a környezeted.
  • A ciklus kezdetét követő 10. napon fantasztikusan érzed magad. Mindent beragyog a napsütés, és a hangulatodat az sem tudja elrontani, ha az orrod előtt megy el a busz. 
  • A 15. nap a veled élő férfi boldog napja. Az ösztrogén szintje ugyanis csillapíthatatlan szenvedélyes vágyat kelt benned. 
  • A 16–20. napon lassan visszazökkensz a megszokott hangulatodba. Néha rossz kedved van, de semmi olyan, amit ne orvosolna egy kocka tábla csoki. 
  • A 25–28. napon ismét eluralkodik feletted a premenstruációs szindróma, ezért mindenre és mindenkire vicsorogsz. 

Amikor tombolnak a hormonok

Pattanásokkal teli zsíros arcbőr

Pattanásokkal teli zsíros arcbőr

A nőket a menstruáció alatt talán leginkább az akné kínozza. Mindenfelé és állandóan pattanások jelennek meg. Csúnyán nézünk magunkra a tükörben és tényleg rondának látjuk magunkat. Őrizd meg a hidegvéredet, hiszen tudunk pár tippet, amik legalább egy kicsit segítenek a pattanások kezelésében. 

  1. Alaposan távolítsd el a sminket. Igen, különösen ebben az időszakban ez nagyon fontos. A bőrödnek lélegeznie kell! A gyors és könnyű sminkeltávolításhoz használd például a NIVEA Nyugtató Ápoló Micellás Vizet, amely eltávolítja a sminket, az összes szennyeződést és véd az irritációtól. Ráadásul rendkívül kíméletes a bőrhöz és hidratál. 
  2. Kényeztesd magad. Szakíts egy kis időt csak magadra és vidd fel az arcodra a NIVEA Urban Skin 3in1 méregtelenítő agyagos arctisztítót. Rögtön három féle képpen használhatod: Tisztító krémként, bőrradírként vagy mattító arcmaszkként. Mindhárom esetben a bőrödre a fekete rizs, a zöld tea kivonat és a természetes agyag fog hatni. Eredmény? Üde, gyönyörű és mélységéig tiszta arcbőr. 
  3. Ne nyomkodd a pattanásokat. Ez a legrosszabb, amit a bőröddel tehetsz, és hidd el nekünk, hogy a helyzetet ezzel csak ronthatod. Állj ellen a vágynak, hogy a pattanásokat a – gyakran nem túl tiszta – körmöddel „távolítsd el“. 

Töredezett haj és gyenge körmök? Segít a vas

Töredezett haj és gyenge körmök? Segít a vas

Egyáltalán nem újdonság, hogy a menstruáció alatt jobban hullik a hajunk. A fésű látványától olyan érzésed is lehet, hogy egy szál sem maradt. De ne aggódj. Amilyen gyorsan kihullott, olyan gyorsan újra is nő. 

A menstruáció alatt a körmöd is töredezik és behasad. Mi ennek az oka? A vér vastartalmának csökkenése és az alacsony ösztrogénszint. Erre is van azonban egyszerű megoldás. Elég, ha a hónap folyamán fokozatosan pótolod a vasat. Nagyobb mennyiségben megtalálható például a marhahúsban, a leveles zöldségekben és a hüvelyesekben. És ha ez sem lenne elég, tabletta vagy étrendkiegészítő formájában pótolhatod. 

Töredezett haj és gyenge körmök? Segít a vas

Hajfestés a menstruáció alatt

Hajfestés a menstruáció alatt

Ezzel kapcsolatban egész sor mítosz kering. De hol is van az igazság? Nem létezik semmilyen bizonyíték arra, hogy a menstruáció alatti hajfestés kevésbé hatásos lenne, mint a többi napon. Ez a fáma főleg azért terjed, mert a haj minősége rosszabb a menstruáció idején, de nem kell félned, a festésre ez igazán nincs hatással.

 

Az intim területek ápolása is a „női témák“ közé tartozik. Olvass el minden fontosat az intim ápolásról szóló cikkünkben.

Hajfestés a menstruáció alatt

Csillapíthatatlan vágy az édesség után

Éjfélkor kinyitni egy zacskó chipset? A menstruáció alatt ez egyáltalán nem szokatlan. Az alacsony ösztrogén és a megnövekedett progeszteron szint tehet róla. Az ízlelésünk hullámvasúton ül, és ide-oda rángat bennünket. Nem igazán lehet védekezni ellene, ezért ne legyen lelkiismeretfurdalásod. 

Az egész éves rendszeres és kiegyensúlyozott étrend segíthet. Gondolj azonban arra is, hogy ha időről időre sütit reggelizel, az nem kolosszális hiba és a világ sem fog összedőlni. 

 

És mi ment meg a „farkasétvágytól“? 

  • Egyél kisebb adagokat, de gyakrabban.  
  • Tartsd szinten a vércukorszintet és pótold a fehérjéket. 
  • Pótold a vitaminokat: például a cinket, a magnéziumot és a B6-vitamint.

Csillapíthatatlan vágy az édesség után

Fájdalom esetén nem kell mindjárt orvossághoz nyúlni

A menstruáció idején gyakran a fájdalomcsillapító lesz a nő legjobb barátja. Igaz ugyan, hogy megszünteti a fájdalmat, de határozottan nem jó (és nem is szükséges) rendszeresen alkalmazni. Rengeteg más módszer létezik, ami enyhíti a fájdalmas görcsöket. 

Ezek közé tartozik például a palástfű tea, ami egyensúlyban tartja a női hormonokat. Ajánlatos naponta kétszer fogyasztani a menstruációs ciklus kezdete előtti héten. Hatásos továbbá a magnézium, a séta a friss levegőn vagy a lassú és nyugodt jóga. Beválik a meleg zuhany vagy az alhasra helyezett melegítő párna is. 

Írj fel magadnak pihenést

Írj fel magadnak pihenést

Amire a testednek a menstruáció alatt igazán szüksége van, az a pihenés. Nagy változásokon megy keresztül, és annyi minden játszódik le benne. Ne sürgesd. Menj el egy masszázsra, olvass bele egy jó könyvbe vagy nézd meg a kedvenc filmedet. Mikor érdemled meg mindezt, ha nem most? Próbálj megszabadulni minden stressztől. Húzd le a redőnyt a határidők és az elvégzendő feladatok előtt. Egyszerűen csak relaxálj.