NIVEA brand történelem

Történetek a NIVEA-ról

Hogyan kezdődött

A NIVEA a világon az egyik legbízhatóbb kozmetikai márka, melynek a létrejöttéhez három nagyszerű elme közös víziója kellett. Az egész 1911-ben kezdődött, amikor a gyógyszerész végzettségű, jövőbe látó vállalkozó, Dr. Oscar Troplowitz felismerte az euceritben, a Dr. Isaac Lifschütz vegyész által kifejlesztett emulgeálószerben rejlő lehetőségeket.

A NIVEA TÖRTÉNETE


Emlékeinkben él, ahogy a mamánk reggel és este ezt használta. Emlékszünk, hogy fürdés után vagy mielőtt kimentünk volna játszani, ezt a puha fehér krémet kente a bőrünkre. Még arra is emlékszünk, hogy az apánk borotválkozás előtt vagy nyugtató hatású, borotválkozás utáni krémként a NIVEA Creme-et tette az arcára. Ezek az emlékek teszik a kék tégelyt generációkon át a családi élet részévé. De voltak olyan idők, amikor a kék tégely nem is volt kék. Amikor a NIVEA Creme 1911-ben piacra került, még zöld szecessziós indákkal díszített sárga tégelybe csomagolták. Csak később, 1925-ben került kék tégelybe, amikor elhatároztuk, hogy modernizáljuk a csomagolását. A NIVEA Creme kék tégelye, egyedi illata és bársonyos tapintása majdnem teljesen változatlan azóta is. Talán ez is az oka annak, hogy a NIVEA Creme oly sok emberből vált ki pozitív reakciót: nem csak megbízható bőrápolást nyújt, hanem felidéz a gyerekkorhoz köthető képeket, illatokat és textúrákat. Bármi is az oka, a kék tégely minden idők egyik legsikeresebb kozmetikai termékévé vált. Ennél is fontosabb azonban, hogy több mint 200 országban használják családok millió hagyományszerűen. Reméljük, hogy a NIVEA Creme még sok-sok éven át idéz fel szép emlékeket az emberekben.

A NIVEA ÉS A VILÁG TALÁLKOZÁSA

1911

A NIVEA a világon az egyik legbízhatóbb kozmetikai márka, melynek a létrejöttéhez három nagyszerű elme közös víziója kellett. Az egész 1911-ben kezdődött, amikor a gyógyszerész végzettségű, jövőbe látó vállalkozó, Dr. Oscar Troplowitz felismerte az euceritben, a Dr. Isaac Lifschütz vegyész által kifejlesztett emulgeálószerben rejlő lehetőségeket. Az eucerit hozzáadásával vízből és olajból hosszan elálló krém készíthető. Az euceritet eredetileg orvosi célra tervezték használni, ám Prof. Paul Gerson Unna dermatológus, aki nagyra becsülte Dr. Lifschütz szakértelmét, bemutatta a professzort Dr. Troplowitz-nak, aki azonnal felismerte, hogy a víz-olaj emulzió tökéletes alapja lehet a kozmetikai krémeknek. Már csak egy névre volt szükség. Dr. Troplowitz nem tett mást, csak a krémre pillantott. Hófehér színéből kiindulva a terméket NIVEA-nak nevezte el, mely a latin nix, nivis (hó) szóból ered.

A több évi kutatómunka és kreatív tervezés meghozta végre a gyümölcsét: 1911 decemberében piacra került a NIVEA. Megszületett az első bőrápoló krémünk. Dr. Troplowitz a legelső pillanattól fogva azt tűzte ki céljául, hogy kiváló minőségű és mindenki számára elérhető termékeket fejlesszen ki. A NIVEA hatalmas, az összes bőrtípus igényeit szakértelemmel kielégítő jelenlegi termékskáláján keresztül Dr. Troplowitz célja ma is megvalósul. Terveink szerint az elkövetkező 100 évben sem lesz ez másként.

A különleges bőrápoló hatóanyagnak, az euceritnek köszönhetően a NIVEA igencsak hamar bejárta az egész világot. A NIVEA egyik alapítója, Dr. Isaac Lifschütz által feltalált eucerit alkalmazásával a bőrápoló krém hosszú időn át felhasználható maradt, ami lehetővé tette a NIVEA Creme megjelenését 1911-ben. Ez volt az első bőrápoló krém, melyet úgy lehetett a világon bárhova elszállítani, hogy közben nem változott a minősége és az állaga. Három év alig telt el a NIVEA Creme hamburgi piacra kerülése után és a krémet már minden kontinensen lehetett kapni, és az eladott mennyiségnek majdnem a felét a tengerentúlon értékesítették. 1914-re a termékeinket már nem csak Hamburgban állítottuk elő, hanem Buenos Aires-ben, Koppenhágában, Mexikóban, Moszkvában, New York-ban, Párizsban és Sydney-ben is. Akkoriban ez a fajta gyors nemzetközi terjeszkedés ismeretlen volt a kozmetikai iparban. Felderítetlen vizeken jártunk, ami azt jelentette, hogy gyakran némi leleményességre is szükségünk volt, amikor a NIVEA-t egy új piacra akartuk bevezetni.


Dél-Afrikában például a hirdetéseinket nem csak egy, hanem három nyelven (angolul, illetve zulu és xhosa nyelven) is meg kellett jelentetnünk. Az Egyesült Királyságban a NIVEA Creme kék tégelyét le kellett cserélnünk műanyag csomagolásra, mert rájöttünk, hogy a britek az alumínium dobozkát a cipőpasztával azonosítják. Az olyan hideg éghajlatú országokban, mint Ausztria, azt hangsúlyoztuk, hogy a termékeink óvják a bőrt a hóban, a szélben és az esőben. Eközben a NIVEA Sun termékcsaládot és a meleg éghajlatokon inkább használatos egyéb termékeinket intenzívebben reklámoztuk például Ausztráliában, és ezt ma sem tesszük másként.

A szokásosnál jóval hamarabb tartottuk fontosnak, hogy a bőrápolási termékeinket a különböző országokban jelentkező igényekhez igazítsuk. Az 1930-as években például látható volt, hogy Ázsiában óriási a kereslet a bőrt fehérítő termékek iránt. Kifejlesztettük tehát a NIVEA Fehérítő krémet, mely azonnal sikert aratott. A mai napig a fehérítő összetevőket tartalmazó NIVEA termékekből fogy a legtöbb Ázsiában.

A NIVEA napjainkban a világ egyik legmegbízhatóbb márkája. A termékeink bárhol kaphatóak az elhagyott ausztrál vidékektől kezdve a Sziklás-hegység csúcsáig. Mindeközben a legtöbb országban, ahol a termékeinket áruljuk, a lakosok a NIVEA-t helyi márkának vélik: ennél nagyobb bókot nemigen tudunk elképzelni a rajongóink részéről. Nagy örömmel nézünk a következő 100 vagy akár még több év elébe, melynek során elhozhatjuk Hozzád és a világ minden más tájára is a NIVEA-t.


A NIVEA-fiúk

1924

Amikor az emberek kortól függetlenül elkezdtek egyre több időt tölteni pihenésképpen a szabad levegőn, már nem a korábbi sápadt és törékeny szépségideált látták maguk előtt, hanem más külsőre vágytak: a friss, fitt és egészséges ember vált példaképpé. A régi idők véglegesen elmúltak, a NIVEA-nak is haladnia kellett a korral. A kreatív csapat keményen dolgozott, hogy újratervezze a termékeink megjelenését, amikor egy véletlen találkozásnak köszönhetően megszületett az új hirdetési kampányunk. A NIVEA hirdetési igazgatója, Juan Gregorio Clausen éppen Hamburgban sétált, amikor egy fényképész üzletének a kirakatában észrevette három vidám, pimasz és üde arcú fiútestvér, Rolf-Robert, Peter és Wilhelm Wiethüchter fotóját. Juan azonnal megérezte, hogy ez az életerőtől duzzadó család tökéletesen megragadja az új NIVEA lényegét. Megszerezte a fiúk szüleitől a fényképek jogát, és a Wiethüchter fivérek az 1924. évi hirdetések új sztárjai lettek. A kampány hatalmas sikert aratott, a testvéreket hamarosan mindenhol a "Hello NIVEA!" köszönéssel üdvözölték. De a fiúk nem csak élőben kaptak kitüntetett figyelmet. A kampány indulása után nem sokkal rajongói levelek árasztották el a NIVEA-t. Az ország minden részéből küldtek lányok fényképeket és leveleket, melyekben imádatukról biztosították a fiúkat: "Nagyon helyesek vagytok!" és "Kár, hogy nem akartok feleségül venni minket, mert nagyon tetszetek nekünk!" A kampány akkora sikert aratott, hogy nemsokára megjelentek a NIVEA-fiúk mellett a NIVEA-lányok is...

A NIVEA-lányok

1925

Manapság az X-Faktorhoz, a Megasztárhoz és a Topmodell leszek-hez hasonló valóságshow-k hétköznapi dolognak számítanak, de 1925-ben senki nem hallott még olyanról, hogy a médiában keressenek tehetségeket. Amikor tehát megjelentettünk egy hirdetést egy berlini újságban, melyben három NIVEA-lányt kerestünk, hatalmas izgalom fogadta a kezdeményezést. Főleg, hogy nem ragyogó modellek, hanem hétköznapi lányok jelentkezését vártuk: “Nem fantasztikus szépségeket, első bálozókat vagy loknis fiatal hölgyeket keresünk. Csinos, egészséges, üde lányok jelentkezését várjuk.” Az észak-német Flensburgban egy fiatal anya, Fröhlich asszony meglátta a hirdetést és úgy gondolta, hogy a három lányára, Margot-ra, Elfriede-re és Herthára tökéletesen illik a leírás. Amikor az apjuk meghallotta a dolgot, megtiltotta, hogy a lányaiból “reklámfigurákat” csináljanak, így az anyjuk titokban jelentkezett a nevükben! Szerencse, hogy így tett, mivel a Fröhlich-lányok végül több mint 1,000 más jelentkező legyőzésével megnyerték a versenyt. Különös pikantériát adott a helyzetnek, hogy a család nem is ismerte a NIVEA-t, mert nemrégiben költöztek vissza Németországba Szamoáról, ahol nem lehetett kapni a termékeinket. Fröhlich úr szerencsére megbékélt a gondolattal, hogy a gyerekei a NIVEA-t fogják reklámozni, így a lányok több hirdetésben is szerepeltek. Hamarosan őket is, csak úgy, mint a NIVEA-fiúkat, a "Hello, NIVEA!" köszöntéssel üdvözölték, akármerre jártak.

NAP, HOMOK ÉS BŐRÁPOLÁS

1963

Az 1960-as évekre a NIVEA-labda hatalmas népszerűségre tett szert és a mai napig rengetegen használják. Csak az elmúlt 40 évben több mint 20 millió darab készült belőle, melyet bárhol a világon felismernek és szeretnek. 


A bőrápolási termékeinkhez hasonlóan a NIVEA-labda is közelebb visz minket azokhoz, akiket szeretünk. Ezért szolgál már évtizedek óta ez az egyszerű, felfújható gumijáték a márka egyik legaktívabb és legkevésbé hivalkodó nagyköveteként.

1958

Az 1960-as évekre a gazdasági fellendülés és az autótulajdonosok növekvő száma lehetővé tette, hogy egyre több ember nyaraljon a tengernél. A strandolás divatba jött, a NIVEA-ra pedig ismét számíthattak az emberek: segítségével a lehető legtöbbet kihozhatták a napon töltött szabadidejükből.

A “NIVEA lakókocsi” megszokott látvány volt a nemzetközi nyaralóhelyeken az 1960-as és 70-es években. Aki NIVEA napvédő terméket vitt magával a strandra, egy ma már legendásnak számító NIVEA-labdát kapott ajándékba. Annyira sokan vágytak azonban ilyen labdára, hogy néha a lakókocsik el sem jutottak a strandig – már az utcán körülvették az emberek!

Ekkoriban kezdték a tudósok először felismerni, hogy összefüggés lehet a napozás, a bőrrák és a bőr károsodása, pl. a túl korai bőröregedés között. Ezek a felfedezések a kutatóinkat további úttörő termékek kifejlesztésére serkentették, melyek megóvják a bőrt a nap káros hatásaitól és megkönnyítik a biztonságos napozást.

Az ezután következő évtizedekben számos innovatív bőrápoló termék született a NIVEA-nál, például:

  • napvédő faktoros naptejek
  • napozó spray-k
  • hidratáló naptejek, pl. a NIVEA Sun Visage arcápoló termékcsalád
  • kifejezetten a gyerekeknek, a kisbabáknak és az érzékeny bőrre kifejlesztett termékek

A strandolási szokások és a napvédelem kétségtelenül átalakultak az elmúlt években. A NIVEA célja azonban változatlan: segíteni szeretnénk az embereknek, hogy korosztálytól függetlenül ott és akkor élvezhessék a napot, amikor csak akarják.

1975

A “NIVEA lakókocsi” megszokott látvány volt a nemzetközi nyaralóhelyeken az 1960-as és 70-es években. Aki NIVEA napvédő terméket vitt magával a strandra, egy ma már legendásnak számító NIVEA-labdát kapott ajándékba. Annyira sokan vágytak azonban ilyen labdára, hogy néha a lakókocsik el sem jutottak a strandig – már az utcán körülvették az emberek!

Forradalmi Bőráplás

1986

Manapság senki sem lepődik meg azon, hogy a drogériákban ott sorakoznak a polcokon a férfiaknak szóló kozmetikumok. 90 évvel ezelőtt azonban a férfiak alig használtak mást, csak a szappant és a vizet, holott a férfiak bőre éppen annyi ápolást igényelne, mint a nőké, hacsak nem még többet. 

Felfedezvén ezt a nyilvánvaló piaci rést 1922-ben piacra dobtuk az első, férfiaknak szóló termékünket, a NIVEA borotvaszappant, majd néhány évvel később az első NIVEA borotvahabot. Ezeknek a termékeknek köszönhetően végre olyan krémes élménnyé vált a borotválkozás, mint amilyenre a férfiak mindig is vágytak. 

De ennél még különlegesebb igények is kielégítésre vártak. 1980-ban újabb trendet indítottunk el, amikor forgalomba hoztuk az első alkoholmentes After Shave balzsamot. Életükben először a férfiaknak egy olyan megfizethető és könnyen elérhető after shave állt a rendelkezésére, mely nem fokozta a borotválkozás okozta irritációt, hanem éppen ellenkezőleg: megnyugtatta a bőrt. A termék azonnal sikert aratott és forradalmasította a férfiak bőrápolását.

Bebizonyosodott, hogy a férfiaknak igenis szükségük van a nekik szóló bőrápoló termékekre. 1986-ban teljesítettük a kívánságukat. A férfiak nem szorultak többé a feleségük, nővérük vagy anyjuk kozmetikumaira, megjelent ugyanis a NIVEA for Men, a kifejezetten férfiaknak szóló termékcsalád.

A hagyományos borotvakrémtől kezdve a villanyborotválkozást könnyítő termékekig, a zsírosodás és öregedés elleni krémektől az arcradírokig és tusfürdőkig. Az első tégely borotvakrém megjelenése óta a NIVEA for Men termékcsalád számos taggal bővült, és a jövőben  is folyamatosan fejlődik majd a férfiak bőrápolási igényeivel együtt.

1998

1998-ban jelent meg a piacon és hatásának köszönhetően óriási sikert aratott. Ahogy Dr. Stäb mondta: “A Q10 krémekkel kapcsolatos tudományos vizsgálatok egyértelműen bizonyítják, hogy a ráncok láthatóan kisimulhatnak.” Ma minden néhány másodpercben eladunk egy NIVEA Q10 terméket, a NIVEA Visage Q10 Ránctalanító nappali arckrém pedig az egyik legtöbbet eladott ránctalanító krémünk lett. 


Napjainkban minden érintett termékcsaládban kínálunk Q10-et tartalmazó termékeket a férfiaknak szóló termékektől kezdve a napvédelemig.

2011/2014

Amikor a NIVEA 100 évvel ezelőtt megszületett, a kutatások nagy részét mindössze három ember végezte: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna és Dr. Isaac Lifschütz.

Ma teljesen más a helyzet. A hamburgi bőrkutató-központunkban, melyet a világ egyik vezető bőrápolási intézeteként tartanak számon, több mint 850 tudós dolgozik.

"A bőrkutatás mindig is része volt a sikertörténetünknek." – mondja Dr. Horst Wenck, kutatási alelnök. "Egyértelműen látható, ha végignézzük a fejlődésünk történetét.

Az egyik első eredményünk a víz-olaj emulzió, az eucerit kifejlesztése volt, mely a NIVEA Creme alapját alkotja. A NIVEA Creme-mel pedig beléptünk a modern bőrápolás korszakába."

Az évek során a kutatómunka fontosságába vetett hitünk számos olyan fejlesztést eredményezett, melyet ma természetesnek tartunk. A bőrápoló krémet, a testápolót, a napvédő faktoros naptejet, az alkoholmentes aftershave-et, a pumpás dezodort, az érett bőrnek készült termékeket, a Q10-tartalmú bőrápoló termékeket mind-mind a NIVEA valósította meg elsőként.

Mielőtt azonban a fentiekhez hasonlóan áttörő termékeket fejlesztenénk ki – mondja Dr. Wenck, - választ kell adnunk néhány kérdésre.

"Egyrészt tisztában kell lennünk az elvárásokkal: milyen termékeket szeretnének és igényelnek az emberek? Másrészt minden szempontból meg kell vizsgálnunk a bőrt. A bőrrel kapcsolatos tudásunk birtokában pedig végig kell gondolnunk: mi támogatja és serkenti a bőrben zajló természetes folyamatokat?

E két dolog kombinációjának köszönhető, hogy új, innovatív bőrápolási termékeket tudunk alkotni." Egy új termék kifejlesztése aprólékos folyamat, mely évekig eltart. Ugyan mindannyian olyan termékekre vágyunk, melyektől jól érezzük magunk a bőrünkben. Az egyéni bőrápolási igényeink azonban számos különféle tényező határozza meg, többek között a bőrtípus, a nem, a kor és a kultúra, valamint az is, ahol élünk.

Ezért teszteljük az összes termékünk még a piaci megjelenés előtt a bőrtípusok széles skáláján és mindenféle helyzetekben.

Mindemellett a termékeinket biztonsági és hatékonysági vizsgálatok során vesszük össztűz alá. Még az olyan aprónak tűnő részletet is, mint hogy mennyire könnyen lehet kinyitni vagy becsukni egy terméket, átfogóan vizsgálunk.

Mivel az állatokon történő kísérletezés minden formáját elutasítjuk, a kutatásaink során fantasztikus önkénteseket, vagy fejlett laboratóriumi technikákat, pl. sejtkultúra vizsgálatot használunk.

Ahogy Dr. Wenck mondta: "Három, öt vagy még több év is eltelhet, mire az induló ötletből piackész termék lesz. A minőség terén nem köthetünk kompromisszumokat."

Dr. Wenck szerint a bőrápolás jövője "éppen olyan izgalmasnak ígérkezik, mint az elmúlt 100 éve. Az aktív hatóanyagok olyan új generációján dolgozunk, melyekkel a bőrápolás egy új dimenzióba léphet." Vajon mi lesz a következő nagy áttörés a bőrápolás terén? Majd meglátjuk...

Ma és holnap

A bőrünk érzi a szél fuvallatát, a nap melegét és a szeretteink érintését.

A bőrünk elárulja, hogyan érezzük magunk. Elpirulunk, ha bókot kapunk. Libabőrösek leszünk, ha félünk. És a bőrünk mindennél jobban ragyog, ha boldogak vagyunk.

A NIVEA ért a bőrünkhöz. A termékeink tisztítják, ápolják és óvják a bőrt, s mindent megadnak, amire csak szüksége lehet - gyengéd, egyben hatékony ápolást, mely simává, ruganyossá és ragyogóan széppé varázsolja a bőrt.

Akármit is csinálsz, akárhol is laksz, mi mindig segítünk abban, hogy a bőrápolás egy életre szóló élmény legyen.

Nem számít, fiú vagy-e vagy lány. 

Fiatal vagy öreg.

Szőke vagy barna.

Zsíros vagy száraz bőrű.

Érzékeny vagy normál bőrű.

Vagy ezek keveréke.

Mi minden bőrtípusról gondoskodunk.

Egy életen át.