Fedezd fel a NIVEÁ-t!

Információt vagy termékeket a következő kategóriában:

...

Szabadulj meg a stressztől

Hogyan legyünk nyugodt és türelmes szülők?

Számos kultúrában az újdonsült szülőket kényeztetik és ünneplik, így nem szenvednek annyira a stressztől. Mifelénk azonban a figyelem nagy része a babára irányul. Ezért hát méginkább magunkat kell kényeztetnünk. A feszült pillanatokat nem tudjuk teljesen elkerülni, de a tartós stresszt mérsékelhetjük. Olvasd el, mi segít megteremteni az otthon nyugalmát. Olvasd el, hogyan csökkentsd a minimumra a stresszt és élvezd nyugodtan az új szerepkört.

A stressz leggyakoribb jelei?

..

Fejfájás, álmatlanság és egyéb súlyosabb problémák

A stressz, ha nem kezeljük, hosszú távon súlyos egészségügyi problémákat idézhet elő. Okozhat például fejfájást vagy álmatlanságot, és magas vérnyomáshoz vagy szívbetegségekhez is vezethet. A kisgyermekes anyukák hajlamosabbak a stresszre, mivel súlyingadozással, hormonszintváltozással és krónikus alváshiánnyal öszekötött hatalmas fiziológiai változások időszakán mennek keresztül. 

 

Ne akard azonnal legyőzni a stresszt, inkább korlátozd az előfordulását

Azoknak az anyukáknak, akik állandó nyomás alatt érzik magukat, gondja akadhat az alvással, a döntéshozatallal és a mindennapi teendők ellátásával. Néha bonyolult lehet számukra megállapítani, hogy a kicsi vajon éhes, fáradt vagy csak ringatásra vágyik. A baba ettől rosszul érzi magát, az anyuka ideges lesz és az ördögi kör bezárul. Jó lenne azt hinni, hogy az életünkből teljesen kiiktatható a stressz, de azért jelentősen lecsökkenthetjük.

10 tipp, amely segít minimalizálni a stresszt

..

7. Táplálkozz egészségesen és ne koplalj

A helytelen táplálkozás támogatja a stresszt és elszívja az energiát. Minden este készítsd elő a másnapi ételt és egy üveg vizet (vagy kérd meg a férjedet). Így az egész napos rohanás során egyszerűen csak benyúlsz a hűtőbe és főzés nélkül is jóllakhatsz. Mivel a szülés utáni testsúly további stresszforrás lehet, a szakértők nem javasolják a szoptató anyukáknak, hogy bárhogyan is diétázzanak. Ezzel ugyanis romolhat az anyatej minősége. Az egészséges étkezés és a megfelelő mozgás teljes mértékben elegendő és biztonságos az alakod formálásához. 

8. Nevess

..

A nevetés endorfint szabadít fel, csökkenti a stresszt és erősíti az immunrendszert. Nézz meg mondjuk egy vígjátékot vagy találkozz a barátnőddel, akivel mindig jól szórakoztok. 

9. Tudatosítsd, hogy a tökéletes szülő csak legenda

Ne engedd, hogy a környezeted vagy a filmekben, vagy a reklámokban szereplő „szuperanyuk“ befolyásoljanak. Ez csak legenda. A valódi hús-vér nőnek nincs mindig jó kedve, tökéletes frizurája, csendesen alvó elégedett kisbabája és háromfogásos vacsorája az asztalon, mire a férje belép az ajtón. Fogadd el, hogy a valóság teljesen más, és megkönnyebbülsz. 

10. Ne félj segítséget kérni

Ha nem boldogulsz a stresszel és a pszichikai nyomással, fordulj gondolkodás nélkül szakemberhez. Senki sem fogja azt gondolni, hogy rossz anya vagy csak azért, mert nem érzed jól magad. Ha fáj a fogad vagy eltörted a kezed, szakértő segítségre van szükséged. Most olyan tanács kell, ami segít megbirkózni a feszültséggel vagy a szorongással. 

Meg akarsz szabadulni a stressztől, ugyanakkor a kisbabáddal is együtt akarsz lenni?

...

Próbáld ki a jól bevált játékokat a legkisebbeknek, melyek során te is kiélheted a kreativitásodat. Meglátod, hogy a közös rajzolás vagy gyurmázás közben kellemesen ellazulsz.