Változókor

Nem kell megijedni a klimaxtól

Segítünk együtt élni vele!

Hőhullámaid vannak, álmatlanságtól szenvedsz, fáj a fejed és a menstruációd is azt teszi, ami neki tetszik? Talán a változókor kopogtat. Ezt a hangot pedig a nők többsége nem szívesen hallja. Megmutatjuk, hogy ezt a nehéz időszakot is át lehet vészelni. Nyugodtan, kellő rálátással és méltósággal.

Mi is történik veled?

A menopauzát az ún. klimaktérium előzi meg, amely a tényleges menopauza, vagyis az utolsó menstruáció előtt kb. 5 évvel jelentkezik. Arról az időszakról van szó, amikor az agyalapi mirigy működése lelassul és a petefészekből már nem válik le több petesejt. Ezzel együtt jár a rendszertelen menstruáció, ami paradox módon gyakran erősebb lehet a megszokottnál, és megkezdődnek a hőhullámok is. 

 

Tudtad, hogy a menopauza és a klimaktérium szavakat gyakran szinonimákként használják? Pedig különbözik a jelentésük. A klimaktérium a menopauzát megelőző időszakot jelenti. A menopauza pedig az a pillanat, amikor végleg megszűnik a menstruáció. 

Mi is történik veled?

Hogyan ismerheted fel, hogy elérkezett

Hogyan ismerheted fel, hogy elérkezett

A változókor a 45. és az 55. életév között jelentkezik. A leggyakoribb tünetek közé tartozik az álmatlanság, az ingerlékenység, a hőhullámok, a rendszertelen menstruáció és a hangulatingadozás. 

Észrevetted magadon valamelyik tünetet? Hogy biztos legyél benne, hogy valóban a klimaktérium tünetéről van szó, csináld meg a gyógyszertárakban kapható könnyű és gyors tesztet. Amennyiben a teszt igazolja a klimaktérium megjelenését, tanácsos felkeresni a nőgyógyászodat, akivel megbeszélheted a részleteket, és hormonális kezelést is felírhat, ha súlyosabb tünetekről is szó van. 

Az egészséges életmód csodákra képes

A sport, a szellemi jólét és az egészséges étrend még senkinek sem ártott. Ellenkezőleg, a változókorban nagy segítség lehet az egészséges életmód. Indulj hát sétálni akkor is, ha nem igazán érzed jól magad, használj ki minden lehetőséget a pihenésre és próbálj ki új vacsorarecepteket! Gondolj arra, hogy a testednek éppen ebben az időszakban van a legnagyobb szüksége a törődésre, hiszen megterhelő változásokon megy keresztül. 

Az egészséges életmód csodákra képes

Amikor a bőr veszít a rugalmasságából

A változókornak sajnos része az is, hogy bőrünk veszít a rugalmasságából. Tudunk ellene tenni valamit? Természetesen, megfelelő ápolással és rendszeres mozgással bőrünk még hosszú évekig feszes maradhat. Ne felejtsd el kényeztetni magad minőségi kozmetikumokkal. A NIVEA Q10 Bőrfeszesítő Testápoló Tej C-vitaminnal már 10 nap használat után visszaadja bőrünk rugalmasságát, amely így hidratált és illatos is lesz. 

 

Tippünk: Próbáld ki a hormonális jógát. Nemcsak hozzájárul a fizikai kondíció megőrzéséhez, hanem a hormonszintet is kiegyenlíti és segíti a szellemi jólét megőrzését is! 

Hogyan birkózzunk meg a tünetekkel?

A nők többsége éppen a kísérő kellemetlen tünetek miatt irtózik a változókortól. Ezek a hölgyek kb. 70 %-át nem is kímélik. De semminek sem kell olyan szörnyűnek lennie, mint ahogy az első látásra tűnik. A tünetek teljesen nem kerülhetők el, de mérsékelhetők! 

  • Álmatlanság: Az álmatlanság elleni leghatékonyabb fegyver a szigorú rend. Minden nap ugyanakkor menj aludni és ugyanabban az időben kelj. A tested felállítja a saját rendjét, amihez idővel hozzá fog szokni. Alvás előtt legalább egy órával kapcsold ki a tévét és tegyél félre minden elektronikus eszközt. Nyisd ki inkább a kedvenc könyvedet! Segíthet még a gyógytea, a meleg tej vagy az aromaterápia is. 

  • Hőhullámok: A pulzus hirtelen felgyorsulása, izzadás, szívdobogás vagy hidegrázás? Segít a hűtött ital, a nedves ruha vagy a legyező. Éjjel akár hűtőpárnát is használhatsz. Segíthet, ha közben mélyeket lélegzel. A helyes légzéstechnikát jógázás vagy meditálás közben is megtanulhatod. Elegendő E- és B-vitaminnal a hullámokat akár el is kerülheted. 

  • Hangulatingadozás: Egyik percben még boldog vagy és körülötted minden rózsaszín, a másik pillanatban pedig megríkat a WC-papír reklám, amiben feltűnik egy kiskutya. Sokan közülünk havonta élünk meg hangulatingadozást a PMS idején, és a változókorban sem kerülhetjük el. Az egyetlen, ami használhat, az a lazítás. Legyen szó akár egy esti filmről fagyival, táncóráról vagy bevásárlásról a barátnőkkel. A fizikai fáradtság is segíthet, szóval egy óra pilatesz egyáltalán nem rossz ötlet! 

  • Intenzív izzadás: Ez a pont a hőhullámokkal függ össze. A kellemetlen intenzív izzadással sikeresen veszi fel a harcot a Protect & Care izzadásgátló dezodor, amely akár 48 órán át véd az izzadástól és kíméletesen ápolja a hónalj bőrét. 

A menopauzával nem ér véget az élet, éppen ellenkezőleg!

Akár már benne vagy a változókorban, akár nem, ne félj és ne add át magad az aggódásnak. Az élet ugyanis ezzel nem ér véget. Ellenkezőleg, a legjobb mégcsak most következik. Rengeteg nő nyilatkozta, hogy élete a menopauza után új fordulatot vett! 

Több időt szenteltek a kedvteléseiknek, jobban törődtek magukkal és élvezték az élet minden pillanatát. És mi a legjobb? Soha többet PMS és menstruációs fájdalmak. Úgyhogy fel a fejjel és vesd bele magad az új életszakaszba. 

A menopauzával nem ér véget az élet, éppen ellenkezőleg!